Skillanden mellan intelligens och galenskap är hårfin

Ja, så då är det alltså måndag. Och en ny vecka. Idag har varit... ja en dag men både postiva och negativa saker. Jag skulle gärna vilja börja med de positiva.

Och det var att jag träffade Marwa och Yasmin i skolan (de är systrar) och Marwa skjussade mig till Stuvsta och det slutade med att jag åkte hem till henne istället. Vi gick i samma gymnasium och det var väl antagligen där jag träffade henne senast! Så det var väldigt roligt faktiskt! =)

Sen senare när jag var på väg hem och satt på bussen så kom jag att tänka på pappa, jag tänkte; shit jag har inte ens ringt honom på en vecka! Och jag fick en sån intensiv längtan efter pappa att jag bara ville komma hem för att ringa honom!! Sen när jag tittar på mobilen för att se vad klockan är så har jag två missade samtal..... av pappa!! dadiddooooo!! =) Så då ringde jag upp och vi snackade. Sen när jag kom hem sa han att vi skulle prata på msn istället..... och det mina vänner, det är en hel vetenskap för sig att försöka kommunicera med pappa på msn! hahahaha

Så loggade jag in på FB... och vem ploppade upp vid chatten om inte shippelito! Weeiii så även hon fick logga in på msn och verka som språkrör mellan mig och pappa hahaha!

Efter det... börjar min kurva att dala...
Jag slänger ihop lite mat och sätter mig ner med matten. Jag fattar ingenting och när jag jämför mina svar med facit så är jag inte ens i närheten  av rätt svar, men ändå så känner jag mig optimistisk!! Jag fortsätter och inser efter ett tag att jag bara bläddrat i boken i cirka 40 minter. Jag är trött, stressad och bestämmer mig för att åka till mattecentrum trots att jag innerst inne känner att det inte är en bra idé..

Jag kommer dit, Rådmansgatan. Och min sk matte timme inleds med att jag får sitta och räcka upp handen i 45 minuter innan jag får hjälp och får en helt förlamad arm på köpet! Hjälpen gick på ca 30 sekunder "Ja men det där löser du bara med en pq-formel! Kan du den? Ja men dåsa, vad bra"  och efter ytterligare 2 minuter sitter jag med handen uppe. Får hjälp av en helt värdelös människa, ursäkta. Men denna person var verkligen inte till någon nytta alls. Jag fick tre tal gjorda och efter 1½ timme packade jag ihop mitt pick och pack och drog. Fick kämpa för allt jag var värd för att inte börja böla mitt på centralens station. Och jag kom fram till att ibland måste man nog inse sina begränsningar. Matte är nog inte riktigt min grej asså, men ta mig fan jag ska fortsätta tills jag gråter blod.

Kommer fram till fruängen 19.02 och tittar på bussens tavla där buss 703 avgick 19.01 där buss 704 avgick 19.01 och där buss 707 avgick 19.01 I rest my case.

En annan sak som stör mig är att den förbannade tidningen DN har börjat komma till oss... Fy fan det är ingen j*kla tidning det är ju böcker dom skickar.. stora uppslagsverk eller något! Två tidningar och sen får inget mer plats i brevlådan och det är typ 20 tidningar i en! Om jag får en DNtidning till återstår det bara ett skott i huvudet och det är inte mitt huvud som ryker!!!

Utöver mitt nära nervsammanbrott, lite tårar, panik och ångest så sitter jag här framför datan och känner mig relativt tillfreds, Kanske för jag känner sånt stöd från min vän bobby. Imorgon är det en ny dag och jag har många lyckliga breakdowns framför mig. Så med det gott folk önskar jag er en fortsatt trevlig kväll och är det någon som känner sig duktig på MatteCP så är det bara att höra av sig!

Puss och Kram
///Yasmin.

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter inte som en bra matte hjälp du..morr på dem.

Emm DN kan du ju bara ringa och säga nej tack haha

puss puss love you

2011-02-01 @ 06:58:07
Postat av: Yasmin

Jaaa! =( Måste så många behöva hjälp med matte?? hahaha.... Ja men varför ska jag behöva ringa och säga nej tack när jag från början aldrig sa ja tack??? grrrrrr!! hahahah looove <3

2011-02-01 @ 10:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0