Tredje gången gillt, sista äventyret på Koh Chang ;)

Nu sitter jag här på hotellrummet medans jag skriver det här och väntar på att Mie ska duscha klart. Nu har vi kommit hem från vårt tredje och sista äventyr här på Ko Chang. Idag var vi ute med båt och åkte omkring till olika öar och korallrev.

Jusste innan jag fortsätter att berätta om dagen så försökte han som vi hyrt bilen utav blåsa pappa på 3000  Baht imorse, pga av ngn repa som hade blivit på bilen..  Men pappa blev skit förbannad och sa att ”I dont like monkey buissness” och jag tänker inte betala ett skit. Jag tror han blev lite rädd för pappa faktiskt för han stack typ på en gång. Sen sa jag, ja men vad bra att han gav upp så lätt, vi får se sa pappa kanske han hämtar polisen, det vet man aldrig. Haha så jag hoppas inte ngt händer här nu ikväll, vi åker ju trots allt imorn! (A)

Back to the boat trip. Den var väl egentligen inte mer annorlunda än alla dessa vanliga utflykter som man har, men idag har vi haft skitroligt! Haha.. Killarna som jobbade på båten var skitroliga och det var typ bara en som kunde engelska.. och med engelska menar jag enstaka ord. Vi fiskade fiskar, och bläckfiskar.. som de dödade med kniv och åt råa.. live.. bara sådär, doppa dom i lite sås och så slurp. De hämtade svarta bajskorvar som det såg ut som från botten och som sputade vatten.

Jag lyckades fixa mig en privat guide också när vi skulle ner i vattnet. Jag ville inte snorkla så jag simmade bara omkring och plaska lite men en av killarna som jobbade på båten tog mig till the hot spots haha och hjälpte mig att komma nära önplutten som vi var på. Tydligen så fanns det en massa djur på stenarna som jag totalt missat, men när jag stod bland massa stenar och 100 mil från båten upptäckte jag dessa och fick... ja... PANIK.. det var sånna där jävlar som är runda och blir som spikar om man råka trampa på dom, och det var där jag befann mig, i ett hav av dessa odjur!! Så jag säger på min fantastiska thailändska... ”Svart – inte bra” ”svart svart svart” hahaha men killen tar av sig sina ”simfötter” och plockar typ upp en. Fan vad stora och läskiga dom blir. De var inte ok! Så min panik ökade ännu mer och jag fick hoppa upp på hans rygg och blev räddad därifrån.. efter det blev jag lite skeptiskt mot hans turer haha.

De tog oss till en jättefin strand också där vi käka mango och drack bananmilkshake, bada än en gång i havet och samlade snäckor! =)

Bye bye for now! ;)

Koh Chang vandring nummer två aka Haji Sparrow

Dagen började med att vi skulle utforska ön, del två. Som sagt hade vi lagt den större önhalvan bakom oss och idag skulle vi fortsätta. På morgonen så kom vi inte så långt utan fick vända om många gånger då det inte fanns ngt mer.. om man inte ville fortsätta ut i havet vill säga :P

Sen efter 2-3 timmar kanske så började det riktiga äventyret. Jag var på väg att ge upp och ville åka tillbaka till hotellet medans pappa envisades med att ”utforska öns varje hörn” – Vi kan inte säga att vi nästan utforskade ön hörde jag honom säga ett antal gånger.

När vi så väl hade hittat ett mål så vad vägen dit inte lätt, eller ja, jag vet inte riktigt om jag ska kalla det vägar. För det var all från stenar, berg, stup, sand och ja jusste ibland lite asfalt som vi åkte på!( På förmiddagen kallade pappa vårat äventyr för ”Jack Sparrow with car” vilket han  senare på eftermiddagen ändrade till ”Jabbar Sparrow”) Men när vi väl kom fram så insåg vi att det var mödan värt!

Och det var så roligt för att jag sa innan vi kom fram att vem åker till detta ställen, det är säkert bara en massa mysko yoga människor dära. Lite rätt hade jag iaf... vi kom till ett asmysigt ställe, med typ bara bungalows, låga bord och inga stolar. Folk låg i hängmattor lite här och var. Och på ett ställe satt några människor med dreads och konstiga byxor och gjorde smycken. Hade ngn musik spelare på med ngn låg salsa musik. (de var från sydamerika) Det luktade lite rökelse då och då och det kändes väldigt flummigt och flower power-aktigt! =) HAHA.

Senare när vi hade ätit mat, gick vi ner till havet som var helt underbart!

På andra sidan Ön på kvällen:

Och pappa som fick jaga bort alla 150 miljoner ödlor som satt vid vår dörr när vi kom hem!! Uuuuh!!!

Paus

Since I was lonely from the start,

I think the end is mine to write.

Ko Chang vandring

Idag hyrde vi bil och åkte omkring på ön, vi hann med den ena delen, som även var den större delen. Imorgon åker vi åt andra hållet!! =)

På väg till ett vattenfall =)

Efter många om och men....

Kom vi äntligen fram till vattenfallet! =)

Jag hittade spår efter BigFoot på vägen tillbaka..

och ett mystiskt finger..

Som fick oss att börja springa!!

Väl i säkerhet från en utsiktsplats... hihi

Äntligen hemma vid hoteller! =)

And just relax.... peace!!

Koh Chang

Har loggat in nu for tredje gangen sa jag tanker inte gora det mer avancerat an mojligt.
Har en dator nu med USB kabel, men det tog over 100 ar att ladda ner en bild sa det blir inga bilder trots allt! :( Lite trakigt men inte mkt att gora.

Igar kom vi fram till on Koh chang iaf.. vi har varit har forut.
Vi har kommit pa ett jattebra hotell som ar super! :)
Lite avlagset dock och pa andra sidan av on, alltso inte den sk ratta sidan men det finns ando inget dar och vi visste vart hotellet lag nar vi bokade det sa.

Vi ska vara hara fram till den 31. Fram tills dess ska vi bara ligga och sola och lata oss vid stranden. Da vi har en egen hohoho...

Tankte att det ar inte som att jag inte har tid.. sa ngn bild far det bli hihi.
Detta ar fran lobbyn

Fran balkongen

Borjar bli manniska..

Okej, nu borjar jag kanna mig lite mer som en mannsika. Behover inte sova 20 timmar per dygn och ar inte trott den tiden jag ar vaken haha.

Idag har vi varit ute nastan hela dagen och gatt pa olika marknader, det var roligt.
Tror det var andra gangen jag sog solsken sen jag kom hit??? Fatta, sa instangd har jag varit pa hotellet haha =(
Sorgligt faktiskt...!!!

Men nu ar det inte langt kvar, om tva dagar ska vi aka till ngn o tror jag och vara dar i ca 1 vecka.. nyars firandet blir nog inte i Bangkok som vi hade planerat, eller det galler bara 1 dag sa vi kan ju andra pa det.. men vi far se. Vi tycker inte att det ar en san big deal liksom hihi.

Sen blir det tillbaka till Bangkok for och mota upp Sherin, Yey! =)

\\\Yasmin

Ja ni...

En vecka har snart gatt.. och inte mkt har hant.... jag ar fortfarande sjuk. Och har inte blivit battre. Snarare varre. Har bara legat i sangen och sovit.

Det ar vad jag har gjort pa min sk harliga semester. Legat pa hotellet, spytt och hostat lungorna ur mig.

Idag var jag iallafall pa sjukhuset och traffade en lakare. Jag fick sex oika mediciner!! Haha och jag trodde pappa overdrev forut. Far se hur det gar med dessa nya iaf.

Peace!

It sucks to be sick

Jag vet inte riktigt vart jag skall borja. Ibland ser man sa mycket konstiga saker ute pa gatan..att till slut blir det for mycket. Det ar inte en eller tva historier utan det narmrar sig kanske tio, femton historier hahahha.

En sak som ar saker ar att det har andrats sa mycket med Thailand an den vanliga bilden som man har med sig fran barndomen. Tom nar jag var har for tre ars trodde jag inte att det skulle bli sa mkt mer forandring an vad som hade hant da, men icke sa nicke.

Arabgatan har Mie andrat om till arabdalen, haha det ar sa mkt araber och gatan som bara bestod av EN GATA forut bestar numera av ett helt omrade. Helt arligt, pappa sager att vi har rakat kommit till Saudiarabien istallet, eller Dubai.. bara valja..

Idag har varit en relativt lugn dag for mig, vi vaknade vid nio och at frukost. Jag lag vaken HELA natten. Pga att jag inte var trott och att jag holl pa att hosta lungorna ur mig.
Efter frukosten stack pappa och mie ut pa aventyr. Dom har haft roligt. Utan mig. Haha..

Och jag lyckades sova till klockan fem pa em idag med.. inte exakt what i had in mind.
Sen kaka vi pa Subway, stack till MBK en stund och strovade omkring ett tag.
Vi har kopt alla twilightfilmerna sa nar vi kommer hem till hotellet ska vi ha twilightmaraton!! Yeeey!! :)

Yeah det ar val ungjefar det so far....

Pappa traffade tydligen nagra fran sverige som han kanner har pa arabgatan, sa jag och mie stack till internet och pappa har blivit en av arabgangena som stryker omkring har. hahahah.

Puss och Kram
Yasmin

First day!

Nu har vi antligen kommit fram, eller det var faktiskt ratts sa manga timmar sedan. Vi var pa hotellet cirka 7:40 pa morgonen och vi vaknade typ fem pa em. Jag vaknade faktiskt klockan tva och tankte att det var dags att ga upp, men sen wtf ar man pa semester sa ar man hihi.

Ni far ursakta att det inte kommer att finnas nagra svenska bokstaver den narmsta manaden :)

Tror inte det kommer att bli nagra bilder pa bloggen, synd, for en sa lange har jag bara sett datorer dar det fortfarande finns plats for disketter HAHA, sa USB ar det alltso inget tal om.. hhmmmm

Vi borjade dagen med att sticka till arabgatan och kaka pa irakiska restaurangen och deras banana milkshake haha. Sen gick vi den vanliga gatan (sukhumvit) dont mind the spelling och tittade pa en massa grejer. Maste faktiskt saga att... det finns som grovy shit over here dom kommer ikapp med utvecklingen snabbare nu haha.

Sen gick vi till deras sk apotek dar pappa typ borja pracka pa mig en massa medicin, han ba stronger stronger i want antibiotika HAHA  sen jag ba eeeh nej jag tanker inte det fan.. han ba neeej med ar jattebra, du kommer att bli som ett lejon efter du har tagit dom har tabletterna, asad asad. Och da svarade jag ja men da kan val du ta dom ifall dom ar sa himla bra. Men han lyssnade inte pa det orat sa nu tar jag ngn antibiotika pa 1000 gram och ngt pulver man skall blanda i vatten for min slemhosta (nice) Som alla kanske inte vet blev jag valdigt sjuk tva dagar innan resan :(

Sen kom vi hem vid atta, halv nio tiden, jag kollade pa lite film och dacka vid nio... Vaknade pigg som fan klockan halv tolv. Som tur var horde jag pappa efter en stund i rummet brevid att han ocksa var vaken sa da stack vi alla ut igen.

Klockan ar ett pa kvallen, natten har och jag och mie sitter pa internetcafe och pappa ar och roker vattenpipa!

Det ar val det som har hant hittills!! Jo jusste... Alla deras behandlingar har, typ allt fran massage, pedikyr och maniky kostar typ 50 kr st, Jag ska gora behandlingar vaaaarje dag. Pappa sa att jag drommer. Men vi far val se om det!! Hihihi

Puss och Kram
Yasmin

I made it!

Woohooooo!!! Jag klarade det! :D Jag fick godkänt i Matte B hahaha det ni!!
Jag var så hiiiimla rädd att jag skulle få IG, kändes verkligen inte bra alls när jag hade gjort provet, men se där, det gick ju hur bra som helst hihihihihi....

Sen fick jag reda på mitt Betyg i FEB idag också, bra, då slipper jag åka till skolan på fredag.. Och helt top notch så blev det ett MVG, fiii ffaaaan idag var en bra dag!! =D

Sen bär det av till Ikea för att köpa Britts f-present.. Jag kan avslöja så mkt för att jag tror faktiskt hon redan vet vad hon ska få hihi. Sen blir det till SKHLM för att hitta ngt filurigt till morfar och en sväng förbi Clas Ohlson.... ska köpa ett lås till min dörr.. HAHA I WONDER WHY....

Igår var jag i stan och småshoppade lite också, mest saker inför resan. Jusste måste förbi apoteket också!
Måste få blunda lite!

Puss och kram!
/Yasmin

Muzika

sig uuh uuh uuh!!!

Reeeewwwinnnd

Nu är det fredagsmyssss, hoppas inte föräldrarna störrr, nu är det slut på veckan, dags för fredags myyssssss!

Detta är vad jag (NOT) haha åstadkom i fredags hemma hos mamilito.

Och resltatet blev...... knäck och cola!!! MUMS =)

Sen åkte jag och Dellawi hem till mig och softa lite, buss jävel åkte förbi oss i SKHLM.. det var han som var försenad och vi var där 10-15 min innan och vi skulle gå över till den busskuren som bussen skulle köra in på, men då sticker han bara. Han hann knappt börja köra och jag knacka på dörren OCH han bara kör! Idiot, han kommer inte få några julklappar i år iaf!!!! grrr :@

Jättesnabbt

Bilder kommer upp imorgon för hoppningsvis, från igår da.. =)

Nu sitter jag hemma hos ammo Kamoli, i Alis rum, Har ju inte skrivit sen i förrigår så jag tänkte att jag måste skriva ngt iaf för att ni ska veta att jag lever :P

Har ätit mat nu, proppmätt!!! Sherin bli avundsjuk nu! hahah :P

Blir utgång senare med faster Dellawi!

see ya!

Muzika

tss tss tsss boom booom heeeeeee

One more try

Såå ska försöka skriva ett anständigt inlägg...
Min data är ju helt ute och cyklar, what a surprise?! Jag och teknik, nej tack! Går inte bara ihop alltså, det måste ju komma till ett slut någon gång och det verkar som att efter en termin med mig vill pappas bärbara inte tycka om mig längre.

Internet är heeelt segt, tar typ lika lång tid att koppla upp sig som på stenåldern haha. Fast jag har fullt internet. Mitt internet (när det väl är uppe) stängs ner hela tiden, som "internet explorer svarar inte" typ var tionde minut, och sen när jag vill lägga upp bilder eller skriver en längre text  på bloggen stängs det ner. Bilderna är det inget hopp om alls, så sitter på pappas stationära nu istället. Ouuuff skrev visst en bok haha!

Nu har jag iaf kommit hem från mattepluggandet, blev inte mkt klokare måste jag säga. Mina fem minuter med Noor i köket innan jag gick var mer givande än hela kvällen haha... Det är ju fortfarande sannolikaheten och ekvationen där, men men det får gå som det går. Det är iaf inget IG, då skulle ju det vara helt värdelöst! haha för man behöver typ bara.. vad var det 9/42 poäng för att bli godkänd.. så om jag inte fixar det, då vet jag inte vad jag hållt på med sista 4 månaderna. Hahahaha.

Imorgon ska det bli julbak hemma hos mamma! Hihi får se hur det går med det. Jag ska passa på att bli förhörd o företagsekonomin inför måndag för nu gäller det! Mitt betyygg aaaah. Sen är jag en fulllärd proffesor i företags ekonomi - NOT.

Har haft två myspys dagar med peeling,mask och allt annat som behövs hihi.
Natti natti!

Yah

Så igår blev bokföringsprovet avklarat iaf! Känns skönt och det gick nog tom bra på provet ;)
Sen var det sista repetitionslektionen inför det nationella matteprovet som är imorgon!!!
Aaah känns lite pirrigt.. ska åka iväg snart för att plugga.

Känns att jag kan det mesta.. måste bara repetera det som man gjorde för 4 månader sen typ! Det som jag ännu inte hunnit lära mig från det jag var sjuk är sannolikhet och ekvationssystem med x2. Synd bara att de är de moment som kommer på provet. Men ska försöka banka in lite för stunden så kanske man plockar hem ngt poäng =)

Sen igår så var jag bara hemma och tog det lungt.. Lyssna på musik hela dagen.

Idag har det varit samma sak faktiskt.. lyssnat på musik, övat piano.. degat... så det har varit skönt! =)

Ska öve piano en liten stund till nu sen åker jag, tjingeling!!

Mmmm Marabou

Idag var jag på piano, lika roligt som alltid men är inte lika bra på att träna längre. (pga skolan förstårs) vet inte hur det blir med pluggandet med nästa termin men om det inte blir lika mkt som denna så kommer det nog gå ännu bättre med pianolektionerna då =)

Var och träffade Sille en snabbis i Vårberg, nu har hon kommit hem från Dubai =)
Sen åkte jag och Mie till SKHLM för att skaffa lite grejer inför resan *yeeeeey*

Sen var Maysan + barnen och Zeki hos Bettan så satt där och babbla lite...

Vad mer? Tränat FE och MA..
Och provat lite kläder inför resan.. kanske dags och börja se över.. men inget packade än! =)

Har varit en full dag som gick väldigt snabbt! Klockan är redan kvart i elva..

Natti natti /// Yasmin

Dags att gå under jorden mwoaha

Idag åkte jag inte till skolan. Vi skulle bara gå igenom uppgifter som jag redan gjort så jag tänkte att det är bättre att jag lägger ner tid på att plugga här hemma, istället för att förlora onödig tid!

Nu är det sista spurten, bokföringsprov på onsdag,
nationellt prov i matte på fredag
och sista provet nästa måndag i de sista kapitelna + kalkylering och budgeteringsuppgifter!

Så denna dag och vecka kommer att gå till plugg!!!

Ligger redan före min dagsplanering och jag är mkt stolt över mitt åstadkommande denna morgon! Hihi..

Helgens summering

Torsdag: Kom hem typ vid elva halv tolv och var helt död. Och jag ville boktavligen dö för att jag var så jäkla trött!!! Men ändå så.. ville jag inte sova...?!?!? Så vad börjar jag och Mie göra... JO; vi bytwe sängkläder och börjar sätta upp tavlor i mitt rum. Och så fortsätter vi med att kolla på "Chrisitne" jag tror klockan hinner bli halv tre och jag inser att jag har skola dagen efter. *dooopp*

Mies fina uppsättning av tavlor. Och mitt nya påslakan. Känns som om jag ligger i havet ;P

(fredag morgon var inte rolig, men efter en två timmars powernap var kvällen räddad)
Fredag: Var jag och Mie på bio. "Pappa på burk" hette filmen och är typ en drama/romantisk komedi med Jennifer Aniston. Vi kollade på en av de mindre salongerna på Heron. Det var typ vi och kanske sex par till. Par som i kille och tjej haha. Och vi var dom enda som skratta hela tiden. Så jag skämmdes när jag skrattade haha.

Lördag: Var jag hemma på dagen och gjorde allt möjligt, sen blev det en snabbis till Hässelby till pappas kusin, men inte mer än en timme vart det för sen skulle jag åka till kära Isabelle, som bor i islandstorget. Kan bara säga att lördagen blev rrrrriiiiiiiiiktig niiiiceeeeee *Det var stnabbt jobbath* hahahah jag tror det var sjuuuuukt länge sen som jag garvade så mkt som jag gjorde igår!! Tack för en sådan jävla härlig kväll Isabelle! =D =D

Söndag: Sov ju över hos Isabelle, så vaknade upp i Islandstorget.... pga av hennes granne som började borra klockan tio!! gaaaaahhh!!!! och höll på till klockan..... typ halv två!!?!?! hahaha hans lägenhet måste vara top notch nu vid det här laget. Sen åkte jag vidare och träffade en annan kompis. Vi käkade lite mat och babbla och sen for jag hem. Nu har jag städat lite  och nu ska jag och Mie kolla på Christine.

Winter

Så att ni som inte befinner er i Sverige skall veta vad vi går igenom!! ;P
Det är minst runt 20-30 cm hög snö hos oss... inte roligt och springa till bussen på morgonen genom Bettans tomt
 =/ Det är kallt. Men inte så kallt ändå.. Men det var ngn som sa att det var 17 minus grader här i veckan, men vet ej om det stämmer!! Vi är det nya Ryssland! Hahaha