Kroppsbehandling

Dagen började med att mobilens alarmklocka slogs på 05.50. Jag åkte iväg till agenturen för det produktmärket jag vill jobba med. Hörde mig för deras olika paket och vad som passar mig. Självklart så shoppade jag jag med mig en hel del krämer, masker, serum och smink you name it.. tur eller otur att man nyligen fått lön! ;D

Jag var och inhandlade vertyg och förbrukningsmaterial som jag anväder i mina olika behandlingar på ett grossistlager härom dagen. Tydligen hade jag glömt ett paket med filar så på posten idag fick jag dom hemskickade där de skrev att jag glömt dem på disken - supergulligt tycker jag!

Sen har jag toktvättat idag och städat, det var verkligen skönt. Tvätten fick hänga i uterummet idag i hopp om att det skulle torka snabbare. Hoppas jag hinner iväg i helgen för att köpa fina blommor som jag kan sätta i uterummet.. Ser så tomt ut där nu.

                                                                             Tvätten! =)
                                                 Här hängde det massa tvätt och maskinen var i full gång!! =)
 

Supermysiga kroppsbehandlingar

Under den långa vintern är det lätt att kroppen glöms bort. Varför inte inviga våren/sommaren med en härlig kroppsbehandling?

En underbar, avkopplande behandling som oftast börjar med en kroppspeeling. Antingen använder terapeuten en scrubpeeling men det finns även enzympeelingar (som man inte behöver jobba mekaniskt med) Blodcirkulationen sätts igång direkt och du blir av med de gamla och döda hudcellerna.

Efter att huden har blivit mjuk, len och öppen för efterkommande produkter blir du inpackad i en härlig kroppsmask. Maskerna är olika beroende på vilken salong du besöker och vilket märke de använder sig utav men det finns bla lermasker, algmasker, chokladinapckningar, grönt te, finns tom ismasker! Som jobbar slimmande och och antiage. Alla masker jobbar generellt på att återge fukt och näring åt kroppen. Men även främjande vid led och muskelvärk, upppiggande, lungande m.m

En kroppsbehandling kan se lite olika ut, vissa terapeut har med ryggmassage i behandlingen och andra brukar välja och göra en kortare anstikbehandling under tiden masken får värka. Det kan man ju också välja om man vill lyxa till det, hur lång tid man vill att behandlinge ska vara och hur tjock plånboken är! ;)

Efter det det så avslutas behandlingen efter man fått duscha av sig masken med en härlig kroppslotion eller bodybutter.

Voila! Lika fin och fräsch som en baby =)

///Yasmin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0