Jag-pynt

Idag efter jobbet skulle jag "raaaaka vägen hem" men det blev att jag fastnade i stan i ca två timmar. Hittade jättemycket kläder på Gina tricot idag (har inte handlat där på evigheter förutom leggins då) och det slutade med att jag gick däirfrån med två stora fyllda påsar! Mmmmm =)
Sen när jag kom hem väntade jag in Karro som skulle komma till mig, vi och pappa åkte iväg och käkade på ett ställe i närheten av Skärholmen. Sen babbla vi och låg och sola och latade oss i trädgården.

Jag har gjort en deal med mig själv och det är jag får inte ha hår, kläder eller smink likadant två dagar i rad. Det är jätteroligt. För jag blir gärna bekväm utav mig och har håret likadant varje dag.. samma ögonskuggor åker på på morgonen och sen växlar jag mellan typ 3 favorittröjor fast garderoben är full av kläder.
Det är lätt att man kommer in i ett mönster beteende och det är även bekvämt.

Hur kan man ha håret då?
Man kan växla mellan att ha håret rakt, lockigt, utsläppt, uppsatt, halvuppsättning, flätor, toffs,bulle om du tex har lugg kan du ha den som vanligt eller sätta upp den med klämma, ha den åt sidan. Du kan "piffa" till det lite genom att ha diadem, hårband, gulliga hårspännen, fina klämmor m.m

Smink?
Våga ha färger! Speciellt nu när det är sommar. De senaste dagarna har jag haft en blå sminkning, grön och lila. Imorgon ska jag ha en slags gul och orange sminkning (I vanliga fall använder jag nästan bara bruna skuggor) Det kanske låter som väldigt starka färger och inget man direkt kan ha till vardags, men det kan man! =) Det beror ju bara på hur mycket pigment du väljer att använda. Brukar man inte sminka sig till vardags eller använder en lätt makeup så man man ju bara ta en tex mörkgrön ögonskugga och lägga vid franskanten, alltså som en eyeliner. Då har du använt färg men diskret. Något som jag alltid använder är en väldigt vit skugga på hela ögonlocket först, för då "suddas" den starka färgen ut lite granna. Jätteroligt, man ser annorlunda ut varje dag :D

Ooooch kläderna....??
Ja, det bästa tipset som jag har angående det är att verkligen en dag titta vad man egentligen har i garderoben. Tro mig man kommer att fynda, det skulle inte förvånda mig och du hittar massa med plagg med prislappen som är kvar! Och sedan, de kläder som man inte använder.. Helt ärligt; har du inte använt det på över säg ett år då kommer du troligvis inte använda det det närmsta året heller. Välj ut dina kläder dagen innan. Det gör jag alltid för att sen står jag där på morgonen och är trött, tycker allting är fult och slänger sedan på mig vad som helst. Men har du redan (noggrant) planerat vad du ska ha på dig kvällen innan så är även ett moment av morgonstressen avklarad =)




///Yasmin



Kommentarer
Postat av: Fanny

tack fina yasmin!

2010-06-26 @ 13:37:26
URL: http://tayler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0