Fötterna ner och huvudet upp

Då börjarvi med gårdagen då..:
Jag jobbade 10-15 i pappas butik på drottninggatan. Nu när jag slutat jobbet så sa jag även till pappsen att jag gärna skulle vilja jobba eller hjälpa till hos honom under sommaren.. För att bara gå hemma hela dagarna (fast jag har så mycket att göra hela tiden!) funkar inte för mig. Så då kom vi överens om att jag skulle infinna mig på plats 10-15 (tills jag tröttnar)
Efter jobbet igår så träffade jag Alexandra, en vänskap som går väääldigt långt tillbaka i tiden.. nästan 20 år om jag inte har fel?? (usch känner mig lite gammal??) Vi fikade på Waynes och babblade om allt mellan himmel och jord. Jättetrevligt hade jag det, och hoppas det blir en fika snart igen ;)

Senare hörde Silvija av sig, vår vän Noor är på besök i Sverige, hon har flyttat till Dubai för ett par år sedan och inte nog med det, nu kommer hon även med sin man! De skulle gå ut, så efter stan var det bara för mig att åka hem, ta en tupplur, sätta lite färg på ansiktet och åka tillbaka till stan. Vi blev ett gäng på 10 pers, de flesta var par, men ingen under 35! ;) Noor och hennes man är supergulliga, och jag tror de är perfekta för varandra =) Det slutade även med att vi hamnade på Collage.. Det märks att det är studenttider......!!

Idag så infann mig på drottninggatan mellan 10-15 men mot slutet var jag väldigt väldigt trött. Det blev raka vägen hem och jag somnade så fort jag kom innanför dörren. Efter två timmar väcktes jag av telefonen ringde och det var kära moster som ringde för att bjuda på middag närsta vecka, inte helt fel! =) Efter det så är det inte mycket som hänt, åkte och handla mat, duscha, gjorde äntligen manikyr som jag lovat mih själv att göra i en månad nu.


Fötter!

Vad man har på sig på fötterna är jätteviktigt. Jag ser på min andra syster som jag jobbar med när hon går i sina ballerinaskor hela dagen, hon får jätteont i ryggen efter ett par timmar. Jag har faktiskt sedan ett halvår sedan tänkt mycket på vad jag bär för skor och sulor och även "extratillbehör". Sommarens ballerinaknep är faktiskt att köpa en storlek för stor och sedan sätta in en relativt "stor" och mjuk sula. Det är förändrar allt! Känns nästan som man svävar på moln ;) En annan bra grej är även att köpa sulor för fotvalvet, en jättebra avlasning för mig som också har ett väldigt högt sådant.. De är små och passar alla typer av skor. Efter att ha använt dom nu sedan i vintras kan jag knappt vara utan dom.
Fötter blir oftast bortglömda eller anses som "onödigt" att lägga ned tid på, men inte tycker jag! Det är fötterna och dess små ben som bär oss hela dagarna och är instängda i trånga skor hela vinterhalvåret. Helt ärligt så tycker jag också att av behandlingarna som finns på salong så är pedikyren den absolut skönaste behanlingen.
Brukar alltid somna! =)


///Yasmin

Kommentarer
Postat av: S

Word sista! Those shoes do kill..

2010-06-11 @ 23:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0