Grönt te

Lördag, ledig, skönt!! Började med att städa på morgonen.. morgonrutin. Sedan blandade jag ihop färg från Loreal och färgade håret. Samma färg som alltid; mörkbrunt. Efter det kom söta Karro hem till mig och vi åkte till Fruängen och "brunchade" det blev souvlaki på grekiska kolgrillen MUMS. Efter att ha ätit gott och pratat smått var det dags för Karro att bege sig till jobbet. Jag däremot fick inte nog av hårstyling så blev skjussad till Skärholmen centrum och klippte hår och lugg! =)


Jag har ett ntt favoritte som jag dricker nu. Det är det gröna pyramid tee´t från Lipton med smak av mandarin. När jag först såg det tänkte jag att det smakar nog väldigt sliskigt!! Men jag köpte det ändå och det smakar riktigt gott... inte alls så stark i smaken som jag trodde att det skulle vara. Nästan så att jag vill att det ska vara lite starkare i smaken! =)

                                                             

Grönt te:

Det gröna teet har fått mycket uppmärksamhet i media tack vare flertalet forskningsrapporter som har påvisat dess positiva hälsoeffekter. Grönt te innehåller rikliga mängder nyttiga antioxidanter och en mindre mängd vitaminer och mineraler. I grönt te finns en stor mängd polyfenoler som är antioxiderande ämnen. Dessa tros kunna skydda kroppens celler och DNA mot de fria radikaler. Grönt te är också något som förekommer hudkrämer och andra hudvårdsprodukter. Tebladen är nämligen mycket motståndskraftiga mot solens strålar och kan därför skydda huden.

Källförteckning: www.omte.se

 

Nu ska jag försöka vila en stund för att sen ska jag möta upp min god vän Silvija, (eller om jag ska presentera henne som min personliga samtalsterapeut med dygne trunt tjänstegöring) och hennes vän Hassan. Ska försöka hitta någong trevlig uteserving. Hoppas du också har en trevlig kväll!

///Yasmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0