Massage

Hej alla! Idag har det varit en riktig degisdag. Det behövdes. Har egentligen inte gjort något alls, pendlat mellan att läsa och sova på soffan i uterummet, idag är det varmt. Funderar på att gå bort en sväng till Kvantum, haha vilket söndagsnöje ;P Utgången igår blev mer än lyckad! Vi började på Snaps och sedan bar det av! Riktigt roligt och många skratt fick vi igår.

Massage… Jag vill ha massage. Inte bara för att det är otroligt skönt utan också för att det hjälper och gör så mycket. Känner hur min vänstra skuldra och axel inte vill samarbeta med mig. Det har öppnat ett ställe som har thaimassage nära mig, ska kanske gå och pröva det imorgon?

Massage består av många olika fingertekniker. Från det att du arbetar djupgående med musklerna till lätta strykningar. Det finns jättemånga olika slags massager: den svensk klassiska massagen, zonterapi, akupressur, hot stone, rosenmetoden, muskelering, yogamassage, thaimassage osv. Men det generella för alla de olika massagetekinkerna vare sig det är terapeutiskt inriktade eller bara för att få en avkopplande stund så är massage ett jättebra sätt att komma ner i varv, låta stressen rinna bort, och ge våra muskler en chans att få slappna av. Det sätter igång blodcirkulationen. Slaggprodkter förs snabbare till lymfan. Löser upp spänningar och lindrar muskelvärk. Att bara få ligga och bli omhändertagen =)



                                                      



Jag går regelbundet på massage och det är verkligen någonting som man inte kan få för mycket utav! När jag har det extra besvärligt med ryggen försöker jag gå 1-2ggr i veckan. Det kan bli en hel del pengar emellanåt men med reslutaten av att inte känna någon smärta och vara totalt avslappnad i rygg och axlar gör det så värt det. Och eftersom jag själv masserar i mitt jobb så vet jag också att det kan vara tungt att stå och massera en hel dag. Därför tänker jag också att priset är ändå rimligt eftersom terapeuterna använder sig av sin kropp hela dagen. Jag älskar massage och rekommenderar det till alla som har möjlighetern att gå på det!! Bara jag skriver om det nu känner jag hur det börja klia i musklerna!! En stoooooor guldstjärna till alla duktiga massageterapeuter där ute!! ;D


///Yasmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0