Hemmaspa

Jag tror jag måste sluta säga “Efter jobbet idag ska jag raaaka vägen hem och bara slänga mig I sängen!!” För det blir aldrig så, snarare tvärtom. Efter jobbet så blev det en runda på stan med lillasyster.. Kläder, krämer, böcker inköptes och väldigt nära en ny mobil. Nu är jag  på mobiljakt. Den mobilen som jag har nu har jag haft I ca 2½ år och jag har iingen aning om vad som finns i butikerna, så självklart, vilken mobil är det som jag hör alla tala om; IPHONE .. ja… då får det väl bli en sådan då tänker jag  ;D Så det blev en runda i Skärholmen centrum också, gud vad många telefonibutiker det finns…!!

 

Igår var jag på en “affärspresentation” kan man väl säga. Jag bad en vän att följa med. Jag är ute efter ett nytt produktmärke att arbeta med. Efter mötet så blev det en bit mat. Kom inte hem förns halv elva så det blev raka vägen till sängen.  (nästan, typ inte)


Ikväll, eller snart ska jag ha en spakväll för mig själv, ska bli supermysigt. Det ska bli ansiktbehandling, vaxning, brynplock och så ska jag bastaaa ( det fulländade skulle dock vara om ngn annan stod för utförandet. Men jag har fullt nöjd med detta alternativ med! )

Hemmaspa


Att gå på SPA är supermysigt. Man unnar sig tid både för kropp och själ. Man kan välja att gå ensam, eller i sällskap. Men det är inte alltid man får tiden eller ekonomin att räcka till. Då tycker jag att man kan lyxa till det där hemma I badrummet. Börja med att tända lite levande ljus, kanske en aromalampa med en behaglig doft och dämpad lämplig musik I bakgrunden. Bra. Nu börjar vi komma i rätt sinnesstämmning. Kanske en kopp te precis innan passar bra? Sen är det upp till dig vad du gör i badrummet, är det något som behövs göras (som att plocka brynen tex) eller vill du bara ligga och ta det lungt i ett hett bad? Du kan peela kroppen innan du börja duscha. Eller blöta upp håret och låta en hårmask verka. Vaxa, plocka och färga bryn, peela ansiktet, låta ansiktet svalkas av en lugnande mask. Tappa upp ett fotbad medans du dricker din kopp te tex. Det är bara din fantasi som som sätter gränsen. Det viktigaste är  bara att du tar det lungt och får din tid för dig själv. MINST 2 timmar skall du vara I badrummet. Det kanske låter mycket, men ju längre tid du är där inne desto längre tid hinner du återhämta dig och effekten av sinnesfriden håller I mycket längre. Sen är det bara att krypa ner i sängen och sova gott, god natt!! =)

 

 

///Yasmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0