Frans och brynfärg

Jag förstår inte hur jag kunde glömma bort att skriva det allra viktigaste som hände i söndags!!
Jag råka ha ner min bärbara i golvet så den har gått sönder!! Typiskt.. och den som var ny också. Vet inte om garantin gäller för klantighet?? Men det är jobbigt och vara utan en egen dator! :(

Igår blev det inget inlägg.. Var ute tidigt och kom hem sent. På morgonen så uträttade jag några ärenden och senare på dagen så träffade jag Silvija och Hassan. Det blev en heldag med båda fika och middag och fika igen! =) Sen när jag kom hem på kvällen så belv det raka vägen till sängen!

Idag var det egentligen tänkt att det skulle vara min sista dag på jobbet, men receptionisten trodde att sista dagen var i fredags så hon hade avbokat alla mina kunder för idag. Det var lite tråkigt, men så var det iallafall så jag åkte in till jobbet idag och lämnade arbetskläder och mycklar osv.. Och kom och kramade lite på tjejerna hihi =)
Efter det blev det en tur in till stan, till pappas affär för att möta upp mina systrar. Egentligen bara för sällskap hem. När jag kom hem så blev det städ och en tupplur.

Jag färgade brynen i samband med färgningen av håret. Blev supersnyggt. Brynen blev mycket mer markerade utan att bli för hårda.

Frans och brynfärg

Som ni kanske är bekanta med så kan man färga sina bryn. Blonda, Ljusbruna, mellanbruna, mörkbruna, svarta, röda, gråa you name it.. Det är få färger att välja mellan men efter det som kunden berättar kan terapeuten blanda ihop färgen efter det. Jag tycker att färga fransar och bryn är ett supersmidigt sätt att sätta lite färg på ansiktet och lägga fokus runt ögon. Jätte bra att färga fransarna svarta nu när det är badsäsong och man inte vill ha en rinnig mascara efter ett dopp i vattnet? =) Personlingen tycker jag det blir supersnygg på personer som är ljusa då skillnaden blir lite större, men tycker det definitivt är värt att göra det om man även är mörkhårig som jag. Som jag skrev förut så får man även denna markering. Hur länge det håller beror på, enligt de flesta leveratörerna sägs det 3-6 veckor, men det är väldigt individuellt också. Det beror på hur bra man tar åt sig färgen och vad man har för pigmemt. De som tex är rödhåriga har svårare att ta åt sig färgen, men det går. Bara att man får låta färgen verka längre. Jag tycker att om du går förbi en salong, sväng in och fråga efter en frans och brynfärg + plockning/forming av bryn. Det tar bara en halvtimme max!


///Yasmin





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0