AHA

I morgon är det måndag och en ny vecka! Och med det vill jag inleda min AHAvecka.
Aharengöring, kompletterande AHApeelingpads, och om ekonomin tillåter så ska jag köpa "My personal peel system" Och allt är från det amerikanska märket Md formulations, inget jag gör "reklam" för utan använder privat och jag säger bara love love love it! Man får jättebra hudkondition och reslutat på... utan att överdriva, tre dagar och man känner av en tydlig skillnad. Tycker om att pröva olika märken men något som alltid finns i badrumsskåpet är dessa produkter. Har inte provet peel kitet, men det skall fungera som en slags kur, eller askungebehandling, spännande!! =D

"AHA (Alpha Hydroxy Acid)  är naturliga, organiskaföreningar som finns i många kända frukter och i sur mjölk. De går därför under beteckningen "fruktsyror". Bla citronsyra, äppelsyra, vindruvesyra och mjölksyra"
(Källförteckining MD formulations förklaring)

När man arbetar med aha så peelar den alltså huden utan att man behöver arbeta mekaniskt.
Enligt min åsikt så kan det stickas och kännas lite, de första dagarna om man inte är bekant med AHAprodukter, men det går över och inget som smärtar. Behöver inte növändigtvis kännas ens.

AHA är jättebra använda om man har en grövre hud, problem med acne, underliggande orenheter och mycket/grova pormaskar. Men det går även utmärkt att använda på normal, mogen, torr och känslig hud.
Jag upplever att huden blir jämnare,finare, man får en såkallad naturlig lyster. Har även två stycken små ärr efter finnar som blivit betydligt mindre framträdande. Man kan jobba på många olika sätt.

Ni som inte har provat AHAprodukter, gör det!! Finns många salonger som erbjuder ansiktbehandlingar med aha genom hela behandlingen, och jag är så säker på att redan efter en behandling kommer man att känna någor annorlunda. Det finns enbart AHA penslingar som man kan gå på. Det fungerar som en starkare peeling. Men inget som huden skulle flagna utav! =)

Finns flera utbud av märken där de har en AHA serie. Fråga salongen som du brukar gå till vilket märke de har och om de erbjuder behdnlingar med AHA, de flesta gör det. Vilket märke man använder sig av är inte det viktigaste utan att man trivs med märket och känner förtroende för sin terapeut! Lycka till! =)


///Yasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0