Dont hate the player hate the game

Redan torsdag.. Snart ett veckorslut och det känns som om det bara är början. Tiden flyger verkligen iväg. Idag efter jobbet tog jag och pappa en sväng till affärerna i gamla stan och hälsa på farbröder + kusiner. Jag har städat lite, surfat och kollat på tv efter det men mest har jag läst en bok.

Boken jag läser förr tillfället är skriven av Kate Mosse och bokens titel; "Kryptan" Den är väldigt spännande och pendlar mellan nutid och dåtid och en mystisk tarotlek som sägs kunns styra över liv och död.  ;)

                                  

Har vant av mig nu med mjölk och socker i te då jag läst att "de välgörande egenskaperna" i teét  försvinner eller försvagas av det. Favorit smaken just nu är Vaniljsmak. Men faktiskt, med mjölk blir den supergod! =D

                  

Vanilj

Ört: Flerårig orkidé med 10-30 m långa fingertjocka klängrankor, i odling smalare och endast 1-2 m långa. Beskärning ger rikligare blomning och underlättar skörden. De första hundra åren användes vanilj bara till att smaksätta choklad. På 1600-talet kom fransmänn på idén att göra parfym av den. Sverige importerar ett par ton årligen från Afrika.

(http://www.shenet.se/vaxter/vanilj.html)


Vet inte varför tv.en står på högsta volym men en sak som är säkert är att den är ett väldigt störande moment. Det är typ en kinesisk film och är ULTRASTÖRANDE!! Haha men orkar inte hämta kontrolle!!

  

Detta säger väl allt??!

Igår var det fullt med skottar ute på stan pga fotbollsmatchen.
En bild, suddig dock. Himla trevligt folk och bästa accenten! =D
I love you Mctavish!!




Och såhär långt har jag kommit på min tavla Yasmin davinchi:




///Yasmin





Kommentarer
Postat av: MosterMonster

Väldigt suddig skotte. Vad är det för motiv på tavlan, det var väldigt länge sedan jag själv målade en sådan, finns det ngr roliga motiv? Är boken bra vill jag låna den sen. P&K

2010-08-13 @ 14:23:07
Postat av: Shibbe

Haha du e for rolig, fran topp till ta ;)

2010-08-13 @ 16:47:53
Postat av: Anonym

Ja, det var pappa som tog bilden så det var väntat att bilden skulle bli suddig haha! Njaee köpte tavlan på panduro, tyckte inte de hade mycket att välja på och fula var de. Det förestället två ballerinaflickor och ett piano typ. Har kommit till mitten på boken, tycker den är bra än sålänge! =)



Haha va? Jag skrev inte ens ngt roligt :P



Puss och kram

2010-08-13 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0