BLÄ

DUBBELMORAL

Ooooh får utslag över hela kroppen bara av ordet.  Jag har alltid tyckt att lögner står högst upp på listan men nu vet jag inte längre. Dubbelmoral är ju som att man ljuger för sig själv, och alla andra, helt öppet, fast man vet innerst inne vet att man har fel men påstår det motsatta. Okej blev lite för invecklat. Men jag bara totalt avskyr det.

Det är helt otroligt. När man säger det rakt ut till personen "ja men nyss sa ju du att hittan och dattan var fel" men sen när jag berättar om något som din kompis har gjort. Nej då har du ingen synpunkt längre och börjar ta in orelevant fakta. Ja, men jag bryr mig inte vad du har för relation till den personen, är handligen fel eller rätt? Och det tar typ tusen år att få ut att det är fel. Men varför sa du inte det från början då? Ja men...
och så kommer all orelevant fakta igen. Som om man ska försöka ta tillbaka det man sa. HERREGUD.

Ta ställning till handlingen och inte till personen som gjorde det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0