Tredje gången gillt, sista äventyret på Koh Chang ;)

Nu sitter jag här på hotellrummet medans jag skriver det här och väntar på att Mie ska duscha klart. Nu har vi kommit hem från vårt tredje och sista äventyr här på Ko Chang. Idag var vi ute med båt och åkte omkring till olika öar och korallrev.

 

Jusste innan jag fortsätter att berätta om dagen så försökte han som vi hyrt bilen utav blåsa pappa på 3000  Baht imorse, pga av ngn repa som hade blivit på bilen..  Men pappa blev skit förbannad och sa att ”I dont like monkey buissness” och jag tänker inte betala ett skit. Jag tror han blev lite rädd för pappa faktiskt för han stack typ på en gång. Sen sa jag, ja men vad bra att han gav upp så lätt, vi får se sa pappa kanske han hämtar polisen, det vet man aldrig. Haha så jag hoppas inte ngt händer här nu ikväll, vi åker ju trots allt imorn! (A)

 

Back to the boat trip. Den var väl egentligen inte mer annorlunda än alla dessa vanliga utflykter som man har, men idag har vi haft skitroligt! Haha.. Killarna som jobbade på båten var skitroliga och det var typ bara en som kunde engelska.. och med engelska menar jag enstaka ord. Vi fiskade fiskar, och bläckfiskar.. som de dödade med kniv och åt råa.. live.. bara sådär, doppa dom i lite sås och så slurp. De hämtade svarta bajskorvar som det såg ut som från botten och som sputade vatten.

 

Jag lyckades fixa mig en privat guide också när vi skulle ner i vattnet. Jag ville inte snorkla så jag simmade bara omkring och plaska lite men en av killarna som jobbade på båten tog mig till the hot spots haha och hjälpte mig att komma nära önplutten som vi var på. Tydligen så fanns det en massa djur på stenarna som jag totalt missat, men när jag stod bland massa stenar och 100 mil från båten upptäckte jag dessa och fick... ja... PANIK.. det var sånna där jävlar som är runda och blir som spikar om man råka trampa på dom, och det var där jag befann mig, i ett hav av dessa odjur!! Så jag säger på min fantastiska thailändska... ”Svart – inte bra” ”svart svart svart” hahaha men killen tar av sig sina ”simfötter” och plockar typ upp en. Fan vad stora och läskiga dom blir. De var inte ok! Så min panik ökade ännu mer och jag fick hoppa upp på hans rygg och blev räddad därifrån.. efter det blev jag lite skeptiskt mot hans turer haha.

 

De tog oss till en jättefin strand också där vi käka mango och drack bananmilkshake, bada än en gång i havet och samlade snäckor! =)









Bye bye for now! ;)


Kommentarer
Postat av: Lena

haha later som ett riktigt aventyr :-p

Harliga bilder igen ha det bast love you puss o kram

2010-12-30 @ 16:15:18
Postat av: Yasmin

Tack! Love <3

2011-01-02 @ 12:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0